Regulament de Participare

 

Inscrierea se face doar prin completarea formularului disponibil pe prima pagina a site-ului. www.assoclic.ro

Se poate numi candidat orice structura non profit din Romania care prezinta o propunere de proiect ce favorizeaza educarea, integrarea sau/si formarea persoanelor defavorizate, prin acces la IT&C, calculatoarele urmand a fi destinate utilizarii directe de catre beneficiar.

Structurile eligibile pentru a intra in concurs sunt :

  • Organizatiile nonguvernamentale (asociatii, fundatii, federatii)
  • Institutii de invatamant (scoli, licee, facultati, universitati, gradinite de stat)
  • Muzee de stat
  • Biblioteci de stat
  • Institutii sociale

Pentru ca inscrierea sa fie eligibila, structurile trebuie sa trimita un reply la mailul de confirmare primit in momentul trimiterii cererii online, 2 poze ale spatiului unde se doreste implementarea proiectului, cat si documentele, in functie de tipul structurii, dupa cum urmeaza:

  • Organizatiile nonguvernamentale  - certificatul de inregistrare fiscal si hotararea judecatoreasca ce atesta ca sunt organizatii non profit
  • Institutii de invatamant – certificatul de inregistrare fiscala
  • Muzee de stat – hotararea de govern de infiintare
  • Biblioteci de stat – avizul autoritatii tutelare
  • Institutii sociale – certificatul de inregistrare fiscala

Fara documentele specificate mai sus, aplicatia devina neeligibila pentru a intra in jurizare!

Conditiile de acordare

Pentru finantarea proiectelor castigatoare, se va semna un contract de parteneriat cu Asociatia Ateliere Fara Forntiere. Obiectul contractului de parteneriat prin care se face donatia pack-urilor informatice il va constitui punerea in practica a proiectului anuntat castigator.

Anexele la contract vor fi procesul verbal de predare-primire si certificatul de garantie. Structurilor castigatoare vor raporta rezultatele proiectului prin completarea chestionarelor furnizate de Ateliere Fara Forontiere. Castigatorul trebuie sa se angajeze la asigurarea transportului pack-urilor informatice de la sediul Asociatiei Ateliere Fara Frontiere (Bucuresti) la sediul structurii.

In urma jurizarii, structurile care doresc sa cunoasca rezultatele detaliate ale evaluarii pentru proiectul depus sunt rugati sa solicite acest lucru la adresa de mail assoclic@atelierefarafrontiere.ro mentionand in textul mailului numele structurii, numele proiectului si id-ul proiectului! Fara aceste informatii, rezultatele detaliate nu vor fi furnizate!

Selectia

Procesul de selectie

Selectia structurilor laureate este un proces in doua etape.

  1. Preselectia. Dupa incheierea perioadei de depunere, proiectele inscrise pana atunci intra intr-o preselectie organizata intern de catre angajatii Ateliere Fara Frontiere. Lista proiectelor ce urmeaza sa intre mai departe in jurizare, urmand a fi facuta publica pe site. Pentru a intra in jurizare, inscrierile trebuie sa indeplineasca urmatoarele criterii:
  1. Pana la data limita de inscriere, sa fie trimise toate anexele solicitate, impreuna cu cererea online
  2. Proiectul trebuie sa se incadreze in domeniile eligibile mentionate
  3. Proiectul trebuie sa se adreseze unui public in dificultate
  4. Structura sa nu fie laureata Assoclic, mai mult de 3 ori, in etapele precedente
  5. Nu sunt eligibile proiecte cu tente politice sau/si religioase

 

  1. Jurizarea. Proiectele ramase in urma preselectiei intra intr-o comisie de evaluare, formata din parteneri, asociatii cu expertiza si experti care le noteaza conform grilei de jurizare si aloca numarul de echipamente pentru fiecare proiect. Criteriile de selectie fiind dupa cum urmeaza:
  1. Pertinenta proiectului
  2. Impactul social si local
  3. Impactul educative
  4. Impactul economic si professional
  5. Perenitatea proiectului
  6. Aprecierea globala a proiectului

Structurile castigatoare sunt informate prin mail de rezultatele jurizarii si de data pre-programata pentru ridicarea echipamentelor de la sediul Ateliere Fara Frontiere din Bucuresti.

Deasemenea, in cadrul jurizarii, evaluatorii sunt invitati sa aleaga cele mai remarcabile 10 proiecte ale etapei. Aceste proiecte fiind retinute spre a participa la Hall of Fame, eveniment ce permite structurilor sa isi prezinte proiectele in fata juriului, avand astfel posibilitatea de a beneficia de un ajutor financiar sau material pentru a-si consolida proiectele. 

Ceremonia Hall of Fame este de asemenea ocazia in care sarbatorim reusitele tuturor laureatiilor din an, implicarea partenerilor si anuntarea obiectivelor pentru anul urmator. Evenimentul este un prilej de bucurie si de schimb de experienta, adunand structuriile si companiile care lupta intr-un fel, sau altul impotriva decalajului informatic din Romania.

Evaluarea proiectelor laureate

Conform regulamentului apelului la propuneri de proiecte, fiecare structura laureate s-a angajat sa completeze chestionarele de evaluare trimise de catre Ateliere Fara Frontiere.

Evaluarea are 3 pasi:

  1. Prima evaluarea scrisa : Un chestionar este trimis dupa 2 sau 3 luni de la primirea echipamentelor catre laureatii fiecarei etape.
  2. Vizite la proiectele dotate. Aleatoriu vor fi alese proiecte pentru a primi o vizita din partea Ateliere Fara Frontiere.
  3. A doua evaluare scrisa : Un chestionar este trimis dupa 6 luni de la inceperea activitatilor catre laureatii fiecare etape

Pack-urile informatice

Ateliere Fara Frontiere doneaza pack-uri informatice complete. Un pack informatic cuprinde :

  • Unitate centrala – Pentium IV sau echivalent, processor 2 GHz minimum, Hard-Disk 40Gb - 80 Gb, RAM 512 MB
  • Monitor – LCD
  • Tastatura si Mouse
  • Cabluri
  • Softuri : Linux si Open Office
  • Garantie hardware 12 luni, transportul ( sediu Ateliere Fara Frontiere – sediul structurii laureate) pentru service asigurat de structura laureata. 

Urmatoarele evenimente

  • 25

    APR

    Termen limita de depunere a proiectelor

  • 12

    MAR

    Lansarea Assoclic - Etapa I 2014

Completeaza AICI

Aboneaza-te la noutatile
Ateliere Fara Frontiere